Czy o zęby mleczne trzeba dbać? Oczywiście! Co więcej, walkę z próchnicą można zamienić w dobrą zabawę dla dzieci. Taka właśnie myśl przyświeca kampanii reklamowej projektu „Dzieciństwo bez próchnicy”. Kampania stanowi jednocześnie ostatni etap trwającego od 4 lat programu obejmującego kompleksową edukacją stomatologiczną zarówno najmłodszych, jak i osoby, które mają największy wpływ na ich zdrowie i wychowanie. Stanowi także uzupełnienie dotychczasowych działań prowadzonych w projekcie i ma za zadanie dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców.
W kampanii przede wszystkim podkreślana jest konieczność kompleksowego dbania o zęby i wyrabiania dobrych nawyków od jak najwcześniejszych lat. Jednocześnie twórcy starają się obalić szkodliwe mity, o tym, że o zęby mleczne nie trzeba dbać, bo i tak wypadną czy, że pojawienie się próchnicy jest nieuniknione. Niestety, takie przekonania wciąż pokutują wśród rodziców, a to przekłada się na bagatelizowanie problemu i bardzo zły stan zębów polskich dzieci. Dlatego w ramach projektu zapewniana jest rzetelna, naukowa wiedza oraz ciekawe i przystępne materiały edukacyjne. Z kolei dzieci przekonuje się, że walka z próchnicą może być dobrą zabawą, dzięki wykorzystaniu pomocy powstałych w projekcie np. filmu z Królikiem Pampisiem, „paszportów stomatologicznych” czy dostępnej już niedługo aplikacji mobilnej.
Kampania reklamowa będzie trwała od października do końca 2016 r. W największych stacjach telewizyjnych, a także w kanałach skierowanych do najmłodszej widowni pojawią się spoty przedstawiające zasady dbania o zęby dzieci. Kampania obejmuje również działania w Internecie – reklamy i artykuły na portalach parentingowych oraz zdrowotnych, a także e-mailing i działania w social mediach. Ponadto już wkrótce uruchomiona zostanie aplikacja mobilna, skierowana do dzieci w wieku 0-5 lat, która poprzez wciągającą grę będzie uczyła zasad higieny jamy ustnej. Królik Pampiś przeprowadzi młodego użytkownika przez kolejne punkty na mapie zdrowego uśmiechu, nauczy jak dbać o zęby i co powinno się jeść, aby uniknąć próchnicy, a także zapozna z gabinetem dentystycznym i pomoże w wyrabianiu codziennych dobrych nawyków.
Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja Agencja Reklamowa DSK Sp. z o.o., która wygrała przetarg w konsorcjum z firmą Effective Media Solutions Sp. z o.o. Sp. k. odpowiedzialną za dobór i zakup mediów.